Warmste Week: Fluvius-medewerkers zamelen 45.449 euro in

Bedrag wordt integraal overgemaakt aan de Voedselbanken

De voorbije maanden hebben de medewerkers van netbedrijf Fluvius 45.449 euro ingezameld voor De Warmste Week. Ze organiseerden meerdere grote en kleine acties in alle hoeken van Vlaanderen. Het geld gaat naar de Voedselbanken in Vlaanderen. Zondagmiddag mocht een Fluvius-delegatie het bedrag officieel bekendmaken aan de site van Studio Brussel in Kortrijk. ​

Dit najaar werden in Fluvius-vestigingen over heel Vlaanderen initiatieven opgezet om geld in te zamelen voor De Warmste Week. Van een ontbijtdag tijdens de Maand van de Mobiliteit in september, over wellbeing-workshops, een warmste ‘bake sale’, warmste granola-verkoop, meerdere kerstdrinks, de verkoop van fluohesjes en ledlampjes tot deelname aan een schaatsevent in Hasselt en twee ‘Foodwalks’ in Lokeren en Kortrijk.

Samen leverde dat een mooi bedrag van 45.449 euro op. Dat geld wordt overgemaakt aan de Voedselbanken. Fluvius en de Voedselbanken sloten eerder dit jaar een samenwerkingsovereenkomst, waarbij Fluvius-medewerkers regelmatig als vrijwilligers de activiteiten van de Voedselbanken in Vlaanderen ondersteunen. Met de acties voor De Warmste Week komt daar nu ook een mooi geldbedrag bij.

Piet Vanthemsche, voorzitter van de Voedselbanken, is blij met de acties van Fluvius in het kader van De Warmste Week:

“Het partnership tussen Fluvius en de Voedselbanken biedt een echte meerwaarde. In de eerste plaats voor de Voedselbanken zelf, die een beroep kunnen doen op de expertise van de medewerkers en van het bedrijf, maar ook voor de medewerkers die zich op vele manieren als vrijwilliger inzetten voor de Voedselbanken en zo uiting kunnen geven aan maatschappelijk engagement dat zeer gewaardeerd wordt. Daarom een heel warme blijk van dank aan het bedrijf en aan alle medewerkers van Fluvius. Jullie bijdrage maakt echt het verschil voor veel mensen.”.

Meer over onze relatie met de Voedselbanken: