Veilig tot bij u: unieke rijopleiding voor Fluvius-technici bij Ford Lommel

Fluvius organiseert een unieke rijopleiding voor zijn technisch personeel. Het netbedrijf slaat hiervoor de handen in elkaar met Ford Lommel Proving Ground. Op een enorme testbaan zetten de technici de theorie onmiddellijk om in de praktijk. Veiligheid en duurzaamheid zijn de twee belangrijkste hoofdstukken van de opleiding.

Veiligheid primeert niet alleen op de werf, maar ook op de weg ernaartoe. Fluvius en Ford Lommel ontwikkelden daarom samen een uniek traject, om Fluvius-technici een veilige en doordachte rijstijl aan te leren. De opleiding vindt plaats op en naast de testbaan van Ford Lommel.

De interactieve opleiding behandelt basisvaardigheden zoals zithouding, onderstuur en overstuur. Ook topics zoals orde en ladingzekerheid komen aan bod, met demonstraties aan de hand van een Fluvius-dienstvoertuig. Op de enorme testbaan zetten de cursisten de theorie om in de praktijk met voertuigen van Ford Lommel zelf.

Dries Dennequin, Diensthoofd Voertuigen Fluvius: ​ “We richten ons in eerste instantie op onze jongere bestuurders. Velen rijden al met een gewone wagen, maar met hun ingericht en beladen dienstvoertuig is dat toch anders. Rijden met een dergelijk dienstvoertuig ​ vraagt toch een nog meer defensievere rijhouding. Deze opleiding is uniek: het is ongezien dat men in een ruime, open omgeving zo’n voertuig naar hartenlust kan uittesten. De opleiding zit boordevol tips & tricks die onze technici elke dag makkelijk kunnen toepassen. Zo rijden ze duurzaam en veilig naar de werf en naar de klant.”

Jo Declercq, Director Communications & Public Affairs Ford: “Ford is verheugd dat de op maat gemaakte Drive Training in Lommel een meerwaarde kan betekenen voor de chauffeurs van Fluvius. De infrastructuur, de voertuigen, het didactisch materiaal en de expertise van de instructeurs van Ford Lommel Proving Ground dragen bij tot een kwalitatieve rijopleiding voor meer veiligheid op de openbare weg.”

Regionale woordvoerder (perscontact), Fluvius

pers@fluvius.be