Open Bedrijvendag: Fluvius neemt deel met 14 bedrijfslocaties in heel Vlaanderen

Fluvius is dit jaar de grootste deelnemer aan Voka Open Bedrijvendag op zondag 1 oktober, met maar liefst 14 te bezoeken locaties. Het netbedrijf verwelkomt groot en klein op z’n bedrijfssites over heel Vlaanderen. Ook het Fluvius-distributiecentrum in Lokeren opent de deuren.

Fluvius bouwt en beheert de publieke nutsleidingen in de straat die elektriciteit, aardgas, riolering en warmte tot bij de klanten brengen. Het netbedrijf werkt in alle Vlaamse steden en gemeenten, en telt ongeveer 5 500 collega’s. Tijdens Voka Open Bedrijvendag op 1 oktober wil Fluvius het grote publiek kennis laten maken met zijn dagdagelijkse activiteiten en toekomstplannen. ​

Fluvius vandaag en morgen

De bezoeker ontdekt Fluvius ‘vandaag en morgen’: wat doet het bedrijf al allemaal voor de klanten thuis en in de straat, en hoe ziet de toekomst eruit op vlak van energie en riolering. Je ontdekt ook hoe Fluvius investeert in het elektriciteitsnet en hoe databeheer steeds belangrijker wordt. Fluvius bouwt daarom mee om van het Vlaanderen van morgen een aangename leefomgeving te maken voor iedereen. Maar wat betekent dat concreet? De thema’s energietransitie, digitalisering en klimaatadaptatie komen op deze dag uitgebreid aan bod.

Op de 14 verschillende locaties wandelt de bezoeker telkens langs een parcours, opgedeeld in vier zones. Het wordt een dynamisch bezoek waarbij je met infoborden, interactieve modules, VR-applicaties en tal van demo’s de dagelijkse werking en onze blik op de netwerken voor morgen te zien krijgt. Zo kan je onder andere een kijkje nemen in onze dienstvoertuigen, zie je onze hoogtewerkers aan het werk of zie je hoe we een aansluiting maken. Nadien kan iedereen genieten van een hapje en een drankje, en er is animatie voor de kleine bezoekers.

Distributiecentrum en sollicitaties

Naast onze locaties in Brugge, Deurne, Erembodegem, Gent, Hasselt, Ieper, Kortrijk, Leuven, Mechelen, Melle, Sint-Niklaas, Torhout en Turnhout, gooit ook het distributiecentrum in Lokeren de deuren open. Hier maak je extra kennis met de strakke werking van een modern distributiecentrum.

Vanuit dit logistiek kruispunt vertrekt alle materiaal voor het aanleggen en beheren van de elektriciteits-, gas- en rioleringsnetten naar heel Vlaanderen. Zo worden duizenden technici bevoorraad, zowel van Fluvius als zijn aannemers.

Fluvius verwelkomt bovendien graag potentiële nieuwe medewerkers op deze Voka Open Bedrijvendag. Geïnteresseerden kunnen op de jobstand langsgaan, en op vier locaties (Melle, Deurne, Hasselt en Kortrijk) kan men zelfs meteen solliciteren.

Alle locaties openen de deuren van 10 uur tot 17 uur. Een overzicht van alle deelnemende Fluvius-sites vind je op www.fluvius.be/openbedrijvendag en op www.openbedrijvendag.be. ​ ​

pers@fluvius.be