Fluvius tijdelijk noodleverancier voor gasklanten van AECO/Energie2030

Fluvius heeft vandaag energieleverancier AECO/Energie2030 de toegang ontzegd tot het Vlaamse distributienet voor gas. Fluvius doet dat omdat AECO/Energie2030 zijn contractuele verplichtingen ten aanzien van de Vlaamse gasmarkt sinds 6 uur vanmorgen niet langer kan nakomen.

De zowat 200 gasklanten van AECO/Energie2030 in Vlaanderen komen niet in de kou te zitten. Fluvius wordt vanaf 18 maart automatisch hun noodleverancier. Ondertussen kunnen ze op zoek gaan naar een nieuwe commerciële leverancier.

Tijdelijke noodoplossing

De rol van noodleverancier is echter een tijdelijke oplossing, waarbij Fluvius het gasverbruik van de betrokken klanten aanrekent tot ze een nieuw contract hebben afgesloten bij een andere commerciële leverancier. De tarieven die Fluvius hiervoor hanteert, zijn minder interessant dan de meeste tarieven op de commerciële markt. Dit komt omdat Fluvius onverwacht klanten van gas moet helpen voorzien, en dat op een moment dat de marktprijzen uitzonderlijk hoog zijn. Het is dan ook de bedoeling dat klanten zo snel mogelijk opnieuw voor een interessanter contract bij een commerciële leverancier kiezen.

Gasklanten van AECO/Energie2030 die willen weten hoeveel ze bij Fluvius als noodleverancier zullen betalen, geven hun gegevens best in via vtest.vreg.be. Ze vinden de totaalprijs terug in het overzicht bij ‘Fluvius noodleverancier’.

Tip: sluit zo snel mogelijk nieuw contract

Omdat Fluvius slechts tijdelijk als noodleverancier mag optreden, adviseert het netbedrijf de gasklanten van AECO/Energie2030 om zo snel mogelijk een nieuwe gasleverancier te kiezen. Wie voor 18 april een nieuw contract sluit, kan zijn nieuwe commerciële leverancier vragen om de startdatum van het nieuwe contract op 19 maart vast te leggen. Als die leverancier daarmee instemt, volgt er geen energiefactuur van de noodleverancier.

Fluvius gaat de betrokken gasklanten van AECO/Energie2030 ook persoonlijk per e-mail en brief informeren over deze concrete stap.

Meer informatie: http://www.fluvius.be/noodleverancier-aeco

Corporate woordvoerder (perscontact), Fluvius