Fluvius voert opnieuw aansluitingen uit vanaf 11 mei

Fluvius, netbeheerder voor aardgas en elektriciteit en in sommige delen van Vlaanderen ook rioolbeheerder en verantwoordelijk voor de kabeldistributie, voert vanaf maandag 11 mei opnieuw aansluitingen uit in bewoonde gebouwen. Dat betekent dat klantvragen die eerder door de coronamaatregelen uitgesteld ​ werden in de komende dagen en weken opnieuw worden ingeboekt en op een veilige manier worden uitgevoerd.

Door de coronacrisis was de dienstverlening van Fluvius sinds half maart aangepast. Dringende interventies bij stroompannes, gaslekken of andere defecten werden uiteraard steeds uitgevoerd, in lijn met duidelijke ‘social distancing’- en andere veiligheidsmaatregelen.

Sinds 8 april werden werken in niet-bewoonde gebouwen die zonder contact met de klant konden verlopen (vb. aansluitingen van de nutsvoorzieningen in een nieuwbouw) al opnieuw opgestart.

Geplande afspraken voor onder meer nieuwe aansluitingen of verzwaringen in bewoonde gebouwen stonden voorlopig wel ‘on hold’ om het contact met klanten maximaal te vermijden en zo weinig mogelijk risico’s te nemen wat de gezondheid van de klanten en de Fluvius-technici betreft.

Lopende aanvraag? Fluvius neemt zelf contact op

In lijn met de exitstrategie van de overheid gaat Fluvius vanaf maandag 11 mei die eerder uitgestelde aanvragen voor werken in bewoonde gebouwen opnieuw uitvoeren. Vanaf vandaag neemt Fluvius zelf contact met de aanvragers om die afspraken terug in te plannen. Klanten met een lopende aanvraag hoeven hiervoor dus zelf niets te ondernemen.

Ook nieuwe aanvragen voor aansluitingen, verzwaringen of vervangingen in bewoonde gebouwen kunnen door klanten opnieuw worden opgestart via de website, de infolijn en in de klantenkantoren. De concrete afspraken voor uitvoering van die werken worden echter pas ingeboekt als de eerder uitgestelde afspraken zijn weggewerkt.

Veiligheid is altijd prioritair

Bij werken in huizen en andere bewoonde gebouwen zijn duidelijke veiligheidsregels verbonden om de gezondheid en veiligheid van zowel de klant als onze technici te waarborgen. De medewerkers van Fluvius en onze aannemers volgen alle geldende maatregelen qua hygiëne en afstand, en dragen altijd persoonlijke beschermingsmiddelen (professionele mondmaskers, handschoenen etc).

We vragen onze klanten bij het vastleggen van de afspraak om een gsm-nummer zodat de technicus hem of haar kan vragen om de ruimte waarin gewerkt moet worden vrij te maken, zonder zelf in de buurt te komen. Als de klant tijdens de werken toch aanwezig moet blijven, vragen we steeds om anderhalve meter afstand te houden. 

Opnieuw volledige dienstverlening in 13 klantenkantoren

Vanaf 11 mei kunnen klanten ook opnieuw met al hun vragen terecht in onze 13 geopende klantenkantoren in Aalst, Antwerpen (Hoboken en Deurne), Brugge, Genk, Gent, Ieper, Turnhout, Kortrijk, Hasselt, Leuven, Mechelen en Sint-Niklaas. Tot nu toe waren deze kantoren enkel open voor dringende vragen (vb. problemen met budgetmeters of oplaadkaarten). ​ We voorzien extra veiligheidsmaatregelen in de gebouwen en vragen de klanten om alleen naar kantoor te komen.

Vanaf 2 juni kunnen onze klanten ons ook contacteren voor een afspraak in een van onze andere kantoren (Antwerpen Ecohuis, Brecht, Deinze, Eeklo, Geel, Geraardsbergen, Halle, Heist-op-den-Berg, Lier, Lokeren, Lubbeek, Oostende, Roeselare, Ronse, Torhout, Veurne en Vilvoorde). ​ 

Meteropnemers blijven contactloos werken

De meteropnemers van Fluvius waren al sinds 20 april terug op pad, maar dan ‘contactloos’. ​ Ze zijn sindsdien aan de slag met een systeem van meteropnamekaartjes die ze in de brievenbus achterlaten zodat klanten er zelf hun meterstanden op kunnen invullen. Die kaartjes moeten de klanten - eenmaal ingevuld - achter het raam of op een andere zichtbare plaats kleven om zo persoonlijk contact met de meteropnemer te vermijden. Twee dagen later komen onze meteropnemers opnieuw langs om de meterstanden die op het kaartje staan te noteren. Deze methode wordt ook na 11 mei nog een tijd gebruikt.

Fluvius dankt alle klanten alvast voor hun medewerking in deze moeilijke tijden. We doen er alles aan om iedereen zo goed mogelijk te helpen en blijven de situatie rond de coronacrisis op de voet volgen.

Björn Verdoodt

Björn Verdoodt

Corporate woordvoerder (perscontact), Fluvius

 

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Fluvius

Fluvius is het netbedrijf dat verantwoordelijk is voor het aanleggen, beheren en onderhouden van distributienetten voor elektriciteit, aardgas, riolering en warmte. Fluvius beheert ook het gemeentelijke openbare verlichtingspark. In totaal beheert het bedrijf 230.000 kilometer aan nutsleidingen en 7 miljoen aansluitingen. Fluvius is in alle 300 Vlaamse steden en gemeenten actief. 

Neem contact op met

Brusselsesteenweg 199 9090 Melle

[email protected]

www.fluvius.be