Fluvius is een Great Place to Work

Een uniek certificaat dankzij tevreden medewerkers.

Fluvius behaalt dit jaar het certificaat van een ‘Great Place to Work’. Dat certificaat wordt enkel toegekend aan bedrijven waarin medewerkers in een officiële en vertrouwelijke bevraging aangeven dat ze graag voor hun bedrijf werken, vertrouwen hebben in elkaar en trots zijn op hun job.

Het onderzoek wordt jaarlijks uitgevoerd door het Great Place to Work Institute Belgium, de autoriteit op gebied van goed presterende werkculturen waar veel vertrouwen heerst. De score wordt volledig bepaald door de eigen medewerkers. De interne bedrijfscultuur is dus cruciaal: in een Great Place to Work hebben collega’s vertrouwen in de mensen met wie ze samenwerken. Ze zijn trots op wat ze doen, en ze hebben plezier met hun collega’s. ​ ​ ​

Op welke vlakken scoort Fluvius? ​

Fluvius steeg dit jaar van 66 % naar een score van 74 %. Een fikse stijging van 8 %, waardoor het netbedrijf ruim over de lat van 70 % springt. De ondergrens om een Great Place to Work te zijn. ​

De medewerkers van Fluvius ervaren een hoge mate van onderlinge kameraadschap en plezier op het werk. Ze geven ook aan zeer trots te zijn om een bijdrage te mogen leveren aan de energietransitie en de netwerken voor morgen. Met een grote zin voor verantwoordelijkheid en autonomie. ​

Ilse Van Belle, directeur HR Fluvius: “Ik ben heel fier te mogen vaststellen dat er veel vertrouwen is tussen de collega’s én hun leidinggevende en dat er een enorme trots is om voor Fluvius te werken. Onze collega’s geven aan dat ze met veel plezier komen werken en er veel kameraadschap en collegialiteit is. Dat doet heel veel deugd.” ​

Een andere grote troef die de medewerkers ervaren, is de grote zorgfactor van het bedrijf. De collega’s dragen zorg voor elkaar. Ook het warme onthaal van nieuwe collega’s in een team, wordt gesmaakt. De medewerkers zijn ook tevreden over het aantrekkelijke loonpakket en de aandacht voor een goede werk-privébalans. ​

Frank Vanbrabant, CEO Fluvius: “Ik ben buitengewoon trots op het resultaat, maar vooral op mijn 5 682 collega’s. Het is onze grote ambitie om de komende jaren een Great Place to Work te blijven. Een werkplek waar alle collega’s zich thuis voelen, waar alle collega’s zich gelukkig voelen en plezier hebben in hun job en met de collega’s. We staan als bedrijf voor heel wat uitdagingen. De energietransitie en klimaatadaptatie kunnen we enkel doen slagen dankzij het engagement van al onze collega’s. Collega’s die Fluvius vandaag als een plezante werkplek ervaren, vormen de beste basis voor onze netwerken voor morgen.”

Fien Baudoncq, Project Manager Great Place to Work Belgium: “Namens Great Place to Work feliciteren wij Fluvius van harte met het behalen van het certificaat. De algemene tevredenheid steeg dit jaar met 8%, waardoor de ondergrens van 70% ruim overschreden werd. Hiermee bewijst Fluvius hun continue inzet voor het creëren van een geweldige werkplek. Het certificaat is een welverdiende kers op de taart voor deze toewijding. Proficiat aan alle collega’s!”

Lara Lammens

Corporate Woordvoerder, Fluvius