Fluvius en stad Mechelen huldigen samen het duurzame kantoorgebouw van Fluvius in.

Op 4 oktober werd het duurzame kantoor gebouw A, aan de Elektriciteitstraat, feestelijk ingehuldigd door Frank Vanbrabant, CEO van Fluvius en Greet Geypen, schepen van Economie en Stadsvernieuwing.

De site in Mechelen in hartje Vlaanderen is één van de vier Fluvius-campussen, naast Torhout, Melle en Hasselt. In Mechelen werken 200 medewerkers in gebouw A en nog eens 100 technici op de baan. Vanuit Mechelen staan de Fluvius-medewerkers 24 uur op 24 uur klaar om in 28 steden en gemeenten een vlotte dienstverlening te voorzien voor energie, openbare verlichting, kabeldiensten en riolering.

Maatschappelijk verantwoord ondernemen is voor Fluvius erg belangrijk en de renovatie van gebouw A is daar een mooi voorbeeld van.

“We willen ‘future proof’ en duurzaam zijn. Energetisch is gebouw A dan ook een voorbeeldgebouw: een BEO-veld, circulatiepompen, regenwaterpompen, LED-verlichting, een dubbele gevel voor sterke isolatie én zonnepanelen op het dak dragen hiertoe bij. En dat uit zich ook in hoe het gebouw werd ingericht. Geen saaie kantoren, wel veel aantrekkelijke en open ruimten. Dit gebouw nodigt uit om kennis te delen, slim en digitaal te werken, en samen mooie resultaten te behalen. Een ‘great place to work’, een plek waar je graag werkt én graag over de vloer komt”, Frank Vanbrabant, CEO Fluvius.

De renovatie van gebouw A betekent ook de start van de verdere ontwikkeling van de Keerdoksite. “Eind van dit jaar hopen we eveneens de verkoop van het perceel Fluviuswijk af te ronden wat er toe zal leiden dat de volledige Fluviussite binnen enkele jaren zal omgevormd zijn tot een nieuwe stadswijk. Het is door de goede samenwerking met Fluvius en het optimaliseren van de ruimte in het gebouw A, dat een ander kantoorgebouw van Fluvius kan afgebroken worden en plaats maken voor de parkeertoren. De bouw van de parkeertoren start in 2020 ”, zegt schepen Greet Geypen.

Het stopt niet met de site van Fluvius, de stad investeert in 2 bruggen, in de heraanleg van het Rode Kruisplein en de Ouwen Dok opent in de tweede helft van november en een ontwerp voor de sites van McDonalds en Interbeton worden voorbereid.

“Grote stadsvernieuwingsprojecten vragen heel wat inspanning en doorzettingsvermogen. De vorige jaren werden verschillende mooie projecten gerealiseerd die onze stad langzaam maar zeker op de kaart zetten. Ook vandaag zijn verschillende projecten in uitvoering die onze stad moeten optillen. Dit is belangrijk voor de Mechelaars maar geeft ook een impuls aan het economische leven in de stad”, besluit Greet Geypen, schepen van economie en stadsvernieuwing

Persinterviews:

Greet Geypen (schepen van Economie & Stadsvernieuwing) | M 0479 39 58 17