Fluvius-collega's verzamelden 70.000 euro voor de Voedselbanken

De medewerkers van nutsbedrijf Fluvius zamelden zo'n 70.000 euro in voor de Voedselbanken. Het bedrijf organiseerde een interne eindejaarscampagne met de naam 'Fluvius gaat hart'. De campagne werd gisteren afgesloten en een cheque van maar liefst 72 706,96 euro werd overhandigd aan de Voedselbanken.

De warme harten van Fluvius

In november 2022 lanceerde Fluvius voor de tweede maal de interne eindejaarscampagne ‘Fluvius gaat hart’. Via verschillende acties werd er geld ingezameld voor het gekozen goede doel: de Belgische Federatie van Voedselbanken. De campagne had ook als doel om de collega's te verbinden. Zo was er bijvoorbeeld de WarmeHartenMarkt, een online veilig voor en door collega's. Er werd ook uniek geschenkpapier verkocht en veel Fluvius-medewerkers deden een gulle vrije gift. ​

Frank Vanbrabant, CEO Fluvius: "We zijn zo trots en blij dat we opnieuw een mooi bedrag kunnen schenken aan de Voedselbanken. Onze campagne heet 'Fluvius gaat hart', en het resultaat bewijst het: de collega's zijn met een groot hart heel hard gegaan. Mijn oprechte dank aan alle Fluvius-collega's voor hun hartverwarmende bijdrage." ​

Mooie cheque voor de Voedselbanken

Piet Vanthemsche en Jozef Mottar, respectievelijk voorzitter en gedelegeerd bestuurder van de Belgische Federatie van Voedselbanken, namen op maandag 9 januari de cheque van 72 706,96 euro in ontvangst.

Piet Vanthemsche: "We zijn erg dankbaar voor deze gulle gift. De wereld is de voorbije jaren heel wat door elkaar geschud: een pandemie, overstromingen, oorlog, ... Dat zorgt ervoor dat steeds meer mensen een beroep doen op de Voedselbanken. We kunnen dus alle hulp gebruiken. Bedankt!" ​ ​
Jozef Mottar: "De financiële steun van Fluvius is bijzonder welkom, zeker in deze moeilijke tijden waarbij we noodgedwongen voedsel moeten aankopen. Solidariteit is zo belangrijk. Hartelijk dank in naam van de Voedselbanken."

Van links naar rechts: Guy De Munck (coördinator Fluvius - Goede Doelen), voorzitter Voedselbanken Piet Vanthemsche, gedelegeerd bestuurder Voedselbanken Jozef Mottar, CEO Fluvius Frank Vanbrabant